İNŞAATTA UCUZ MALZEME UYARISI!

american-siding

american-siding

Onduline Avrasya her yıl gerçekleştirdiği bayiler toplantısını bu yıl Güney Afrika’nın Johannesburg ve Cape Town şehirlerinde düzenledi. Burada basın mensuplarının sorularını cevaplayan Fulya Özgül Koçak, bazı firmaların maliyeti düşürmek için ucuz malzemeler kullandığını  dile getirdi. “Küçük marjlarla çalışan inşaat firmaları ucuz malzeme kullanıp, standartların dışına çıkabiliyor. Önlenmesi lazım. Bir binanın ömrü 30-100 yıl olmalı. Yoksa 30 sene sonra tekrar başa döneriz.” dedi. Bina temelinde kullanılan membranın standart dışı olmasını bu duruma örnek gösterdi. “Bütün ürünlerde gerekli olan standart yakalanabiliyor mu? Firmalardan gelen betonların testleri yapılıyor mu? Ciddi anlamda bilincin yerleştirilmesi lazım. Halk da bilinçlenmeli ki, müteahhitten ne istediğini ifade edebilsin. Halk görsele olduğu kadar binayı oluşturan diğer unsurlara da dikkat etmeli.” diye konuştu.

Deprem bilincine uygun, hafif ve koruyucu yalıtım malzemeleri ürettiklerini kaydeden Fulya Özgül Koçak, bu doğrultuda seramik ve yeşil çatı sistemleri de geliştirdiklerini belirtti. Yeni dönemle çatıların yeşilleneceğini anlatan Koçak, “Şu anda çok popüler bir ürün olan Ondugreen yeşil çatıları ilk kez Türkiye pazarına sunduk. En ilginç ürünümüz olan Ondugreen ile çatıda birçok şey yapabilirsiniz. Bir noktada ağaçta dikebilirsiniz, çim de yapabilirsiniz.” dedi. Ayrıca yeni dönemde Türkiye’de artık seramik çatıların da olacağını vurgulayan Koçak, Onduser adı verilen seramik çatılarla müşterilerinin karşısına çıkacaklarını ifade etti. Soğuk nedeniyle bu üründe çatlama olmadığını ifade eden Koçak, söz konusu sistemin yaklaşık 5 senedir Kayseri’de 3 ayrı binada test edildiğini söyledi. Seramikte özellikle görüntüde önemli avantajlarının olacağını da dile getiren Koçak, “Seramiği çatıya koyup yapıştırırsanız olmaz, ısı farklarından çatlayabilir, biz altında ödül aldığımız malzemeyi koyarak üzerine seramik döşeyerek bir çözüm ürettik. İsterseniz çatınızda pembe rengi bile kullanabilirsiniz.” diye konuştu.

Onduline Türkiye’yle birlikte 24 ülkede faaliyet gösteriyor. Çatı pazarının yüzde 12’sine sahip şirketin 2013 cirosu 85 milyon Euro olarak gerçekleşti. Koçak, “Kurdan daha çok etkileniyoruz. Çünkü en önemli hammaddemiz bitüm petrol. Bitüm asfalt demek. Devalüasyondan hemen etkileniyor.” dedi. Şirket, 2014 için ciroda yüzde 3 büyüme hedefliyor. Toplam satışların yüzde 20’sinin ihracat yoluyla yapan Onduline’ın Türkiye’de 300, yurtdışında 130 adet bayisi bulunuyor.

Reklamlar
Bu yazı Haber içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s